کانون هواداران منچسترسیتی در ایران

banner ads
  • Reza MC
  • سه شنبه 26 آبان 1394
  • , ,
  • 920 بازدید
  • 0 نظر

بیوگرافی سرخیو اگوئرو

سرجیو لئونل آگوئرو دل کاستییو (Sergio Leonel “Kun” Agüero Del Castillo) (متولد ۲ ژوئن ۱۹۸۸ در کیلمس) بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است که در تیم منچسترسیتی بازی می‌کند.
به ادامــــــــــــــــــــــــه مــــطلب بروید

 

سرخیو آگوئرو با قدی حدود ۱۷۳ سانتی متر در پست مهاجم بازی می کند.

زندگی شخصی آگوئرو

آگوئرو با جیانا مارادونا دختر کوچک دیگو مارادونا ازدواج کرد و در ۱۹ فوریه ۲۰۰۹ پسر انها بنجامین در مادرید اسپانیا متولد شد. آگوئرو و جیانا بعد از چهار سال یعنی سال ۲۰۱۲ از هم جدا شدند.

سرانجام آگوئرو بعد از مدتی به سراغ کارینا تخدا خواننده معروف کشورش رفت و رابطه ای را با او اغاز کرد.

سرخیو آگوئرو در تیم های باشگاهی و ملی

سرجیو در یک خانواده متوسط در جنوب بوینس آیرس به دنیا آمد و تنها ۸ سال داشت که پدرش او را به مدرسه ایندیپندنته معرفی کرد. او به تیم زیر ۱۱ ساله‌های این باشگاه راه یافت و با این تیم قهرمان زیر ۱۱ ساله‌های آرژانتین شد. اولین بازی رسمی خود را برای تیم بزرگسالان ایندیپندنته در سن ۱۶ سالگی انجام داد و جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه لقب گرفت.

در سال ۲۰۰۵ (۱۷ سالگی) بهترین بازیکن و گلزن تیم بود و در همین سن جایزه بهترین بازیکن لیگ را از آن خود کرد. تابستان ۲۰۰۵ برای شرکت در جام جهانی جوانان به تیم ملی دعوت شد که به گفته خودش مهمترین اتفاق زندگیش را تجربه کرد. در این جام در کنار لیونل مسی توانست قهرمانی جهان را بدست آورد.

پس از درخشش در جام جهانی جوانان مورد توجه بسیاری از باشگاههای اروپایی از جمله چلسی و اتلتیکو مادرید قرار گرفت که سرانجام این تیم اتلتیکو مادرید بود که با پرداخت مبلغ هنگفتی توانست این بازیکن جوان را به خدمت بگیرد. طی یک فصل حضور در اتلتیکو مادرید و با وجود مصدومیت‌های مکرر کوتاه مدت توانست ۷ گل بزند و بعد از تورس دومین گلزن تیمش باشد. وی در سال ۲۰۰۷ بار دیگر به تیم جوانان آرژانتین دعوت شد و با درخشش در این مسابقات تمام افتخارات ممکن از قبیل قهرمانی وجایزه بهترین بازیکن و گلزن این مسابقات را از آن خود کرد.

وی در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن جوان سال جهان انتخاب شد.

آگوئرو در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم المپیک آرژانتین راهی پکن محل مسابقات شد و در آنجا به قهرمانی این مسابقات دست یافت که می‌توان بهترین بازی وی در این مسابقات را بازی در برابر برزیل دانست که دو گل برای آرژانتین به ثمر رساند.

آگوئرو در منچسترسیتی انگلیس

در ۲۸ ژولای ۲۰۱۱ قراردادی به مدت ۵ سال با منچسترسیتی امضا کرد گفته ها حاکی از ان است که مبلغ این قرار داد ۴۵ میلیون یورو بوده است.

آگوئرو اولین بازی اش را برای منچسترسیتی در ۱۵ آگوست ۲۰۱۱ مقابل سوانسی سیتی انجام داد او همچنین اولین گلش را در همین بازی به ثمر رساند. در نهایت بازی با نتیجه ۴ به ۰ به سود آنها پایان یافت

سرخیو در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و ۱۴-۲۰۱۳ با منچسترسیتی موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر انگلیس شد. او همچنین با تیمش در سال ۲۰۱۲ موفق به قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلیس شد.

 

او همچینین در فصل 2015 با سیتی به مقام نایب قهرمانی و آقای گلی لیگ جزیره رسید

 

 

سرخیو و کاترینا

http://up.mcfcfans.ir/view/942988/Aguero-karina.jpg

 

 

http://up.mcfcfans.ir/view/942989/Sergio-Aguero1.jpg

 

 


دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها